اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

سیستم تصفیه آب گلخانه و آب شیرین کن گلخانه

 

یکی از مهمترین پارامترها در احداث و راهبری گلخانه­ها، تامین آب مناسب است. آب، محیط داخلی سلولها را تشکیل می‌دهد، همچنین همه واکنشهای شیمیایی و نقل و انتقال انرژی در آب صورت می­گیرد، بنابراین کیفیت آب در به ‌حداکثر رساندن تولید محصولات گیاهی نقش بسزایی دارد. از این رو انجام آزمونهای منظم جهت اطمینان از کیفیت آب گلخانه، از ضروریات کار در گلخانه است.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

کیفیت آب در کشاورزی و گلخانه، به عواملی مثل منبع آب، نوع ذخیره و نحوه توزیع آن بستگی دارد. یکی از منابع مهم تامین آب در نقاط مختلف کشور، استفاده از چاه و آبهای زیرزمینی است، ولی مشکل این است که آب زیرزمینی در اکثر مناطق کشور تا حدودی شور است و سطح بالایی از نمک دارد. وقتی سطح شوری آب بالا می‌رود، جذب آب و مواد غذایی توسط سلول‌های گیاهی به ‌شدت با مشکل مواجه می‌شود. این امر منجر به دی‌هیدراته شدن سلول، و گاهی مرگ آن می‌گردد. به هر اندازه که املاح و نمکهای آب بیشتر باشد، اختلال در جذب آب و عناصر غذایی هم بیشتر است. البته عواملی مثل نوع گیاه، واریته و رقم گیاه، مرحله رشدی که گیاه در آن قرار دارد، روش زهکشی خاک (زهکشی عمیق یا سطحی) و… در تشدید اثرات شوری آب و پیچیده شدن شرایط سهم دارند. همچنین لازم به ذکر است که در مورد میزان آب مورد نیاز برای کشتهای گلخانه­ای، بدون سیستم فن و پد در حدود 7/0 لیتر بر ثانیه در هر هکتار، و با سیستم فن و پد حدود 1 لیتر بر ثانیه در هر هکتار پیشنهاد شده است.

شوری آب یا EC بالای آب، یکی از معضلات و مشکلات رایج اکثر گلخانه داران و کشاورزان در سراسر کشور است. با توجه به شرایط اقلیمی کشور که بارندگی کم و تبخیر بالا داریم، کشاورزان و گلخانه دارانِ بسیاری به سمت استفاده از آبهای نامتعارف (آب شور، لب شور و…)، روی آورده‌اند. متاسفانه ظرف سالهای گذشته که آب چاه­های کشاورزی شور شده است، هم راندمان کشاورزی پایین آمده و هم ساختار خاک به شدت تخریب شده، که منجر به کاهش برداشت محصولات شده است. بسیاری از چاه‌های کشاورزی در کشور آب شور و تلخ دارند، و در آینده بر این مشکلات نیز افزوده خواهد شد.

با افزایش برداشت بیش از حد از منابع آبی و کمبود بارندگیها، کیفیت آب چاهها، قناتها و چشمه ها هر روزه افت می‌نماید، و بر فشار به منابع آبی زیرزمینی دم بدم افزوده میشود. اصولاً آبیاری مداوم با آب چاه، به لحاظ شوری، سختی و قلیائیت بالای آب، بدون اصلاحِ آب کار صحیحی نیست، زیرا خاکها دچار شوری، آهکی، سفتی، و قلیائیت شده و از حیز انتفاع ساقط میشوند. غالب کشاورزان و گلخانه داران سوالاتی در خصوص اصلاح شوری آب، رفع شوری آب چاه، رفع شوری آب کشاورزی، تصفیه آب گلخانه، دستگاه تصفیه آب گلخانه، آب شیرین کن گلخانه، حد مجاز شوری آب گلخانه، روشهای افزایش تناژ محصولات کشاورزی و گلخانه­ای، و سوالاتی از این قبیل دارند. به هر حال، با توجه به شرایط کشور، ناگزیر هستیم که با شیوه­های مختلفِ اصلاح و تصفیه آب گلخانه و کشاورزی، از حداقلِ آب، حداکثرِ استفاده را برده، و بهره­وری در این بخش را بالا ببریم.

چگونه EC یا شوری آب گلخانه را کاهش دهیم؟

در این مقاله سعی داریم یکی از بهترین روشهای اصلاح و تصفیه آب گلخانه را به شما معرفی کنیم. یک فناوری نسبتاً جدید، برای کاهش اثرات شوری آب و افزایش تناژ محصولات گلخانه.

شوری آب یکی از مشکلات مهمی است که کشاورزان و گلخانه داران در سراسر کشور با آن مواجه هستند. وقتی آب از لابلای ذرات خاک عبور می‌کند تا خود را به سفره‌های زیرزمینی برساند، در مسیر خود املاح خاک را در خود حل کرده و بر ناخالصی آن افزوده می‌شود. میزان شوری آبِ چاه به مسافت پیموده شده در لابلای خاک بستگی دارد. یکی از پارامترهای نشان دهنده شوری آب عبارتست از هدایت الکتریکی آب یا به اختصار EC آب که نشان دهنده حضور املاح و نمکها در آب است. نمک‌های موجود در آبِ آبیاری عمدتاً کلرید سدیم، بی کربنات کلسیم و منیزیم، کلریدها و سولفات‌ها می‌باشند. املاح و نمک‌های موجود در آب، به مرور زمان در خاک تجمع پیدا کرده، و به مرور زمان موجب شوری خاک گلخانه می‌شوند. شوری آب می‌تواند منجر به کاهش رشد گیاهان، و در نتیجه کاهش محصول، و حتی از بین رفتن خاک حاصلخیز شود.

 

حد مجاز شوری آب گلخانه

حد مجاز شوری آب گلخانه برای انواع گیاهان مختلف فرق می‌کند. حتّی برای یک نوع محصول خاص هم، بسته به واریته و ارقام مختلف آن گیاه، حد مجاز شوری فرق می‌کند. شرایط خاک، آب و هوا و نوع نمک‌ها هم در تعیین حد مجاز EC کشاورزی نقش دارند. معمولاً برای محصولات مختلف، جداولی وجود دارد که EC مناسب آب گلخانه را برای آن محصول خاص ارائه می‌دهند. از روی این جداول می‌توان محصولات سازگار با آب شور را تعیین کرد و مطابق با آنها الگوی کشت را معین کرد. برای اطمینان از رشد بهینه گیاهان، اطلاع از حد مجاز شوری آب کشاورزی یا گلخانه بسیار مهم است.

 

چگونه آب شور گلخانه را شیرین کنیم؟ به عبارت دیگر چگونه EC آب را کاهش دهیم؟

روش‌های مختلفی برای رفع شوری آب چاهِ کشاورزی و گلخانه وجود دارد. یکی از مهمترین این روشها عبارت است از دستگاه آب شیرین کن:

اسمز معکوس (RO) یا دستگاه آب شیرین کن: متداول‌ترین دستگاه تصفیه آب گلخانه است و بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، آب تحت فشار قرار می‌گیرد تا از یک غشا نیمه تراوا عبور کند. این غشا یا ممبران، نمک‌ها و سایر ناخالصی‌های آب را جذب می‌کند و آب تصفیه شده را از خود عبور می‌دهد. قیمت دستگاه تصفیه آب گلخانه با استفاده از روش اسمز معکوس، بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: حجم آبی که باید در شبانه روز تصفیه شود، کیفیت آب ورودی به دستگاه، و کیفیت آبی که می­خواهیم به آن دست پیدا کنیم.

در مناطقی که دسترسی به آب‌های شیرین سخت شده است و آب دارای EC بالایی است به منظور تهیه آب برای مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی از دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از دستگاه آب شیرین کن برای تصفیه آب گلخانه­ای، مقدار شوری آب تا هر میزان که کاربر بخواهد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر از دستگاه‌های آب شیرین کن به روش اسمز معکوس RO بصورت گسترده‌ای برای رفع شوری آب کشاورزی استفاده میشود. امّا این روش در عین حال که روش کارآمدی برای اصلاح آب شور کشاورزی است، معایبی هم دارد: هزینه اولیه بالایی دارد، نیاز به نگهداری و تعمیرات دارد، همچنین برای کارکرد نیاز به برق سه فاز دارد، و از همه مهمتر اینکه پساب بالایی دارد. حدود ۴۰ درصد از آب وردی به دستگاه، بصورت پساب خارج میشود. مدیریت پساب خروجی، یکی از مشکلات مهم دستگاه‌های آب شیرین کن محسوب میشود.

شرکت آتیه انرژی تلاش، سالهاست با بهره­گیری از دانش فنی و کادر مجرب در زمینه تولید آب شیرین کن فعال است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نصب و راه­اندازی آب شیرین کن با کارشناسان فنی شرکت در تماس باشید.

تصفیه آب گلخانه و آب شیرین کن گلخانه
تصفیه آب گلخانه و آب شیرین کن گلخانه

امّا پیشنهاد ویژه ما برای رفع شوری آب کشاورزی، استفاده از دستگاه آب پردازش شده مغناطیسی است: روشی موثر و کارآمد، و البته کم هزینه برای افزایش تناژ محصولات کشاورزی و گلخانه ­ای.

روش اصلاح مغناطیسی آب (Magnetic Water): که یک روش نسبتاً جدید برای اصلاح آب است، علاوه بر اینکه برای آبهای شور مناسب است، برای گلخانه های با آب شیرین هم کاربرد دارد. روشی جذاب، به صرفه، بدون نیاز به هزینه‌های جانبی، با افزایش تناژ محصولات کشاورزی و گلخانه­ای. در ادامه با آب مغناطیسی بعنوان یک روش کارآمد برای اصلاح آب شور کشاورزی، و برای اصلاح و تصفیه آب گلخانه، بیشتر آشنا می‌شویم:

آب پردازش شده مغناطیسی چیست؟

آب مغناطیسی، آبی است که با عبور از میانِ یک میدانِ مغناطیسی حاصل میشود. این روشِ اصلاحِ آب، یک روش غیر شیمیایی است؛ یعنی بدونِ اینکه مادّه شیمیایی به آب اضافه کنیم، فقط با عبور از مجاورتِ یک میدان مغناطیسی خواصّی به آب می‌دهیم که در نهایت حلالیت و نفوذپذیری آب بالاتر می‌رود. طیِ این روش، مولکولهای آب دیونیزه شده (یعنی املاح از حالت یونی خارج می‌شوند)، و اثراتِ سختیِ آب کاهش می‌یابد. آب مغناطیسی در سالهای اخیر به طور گسترده‌ای در صنعت، کشاورزی، دام و طیور و… استفاده شده است.

با توجّه به اینکه مولکولِ آب یک مولکول قطبی است، و در دو طرفِ خود بارهای مثبت و منفی دارد، در حالت طبیعی این مولکولهای آب یکدیگر را جذب کرده و به شکل خوشه (cluster) در می‌آیند. یعنی در آبِ معمولی، ما به جای مولکول‌های منفردِ آب، خوشه‌های آب داریم. وقتی این خوشه‌های آب در معرضِ میدان مغناطیسی با قدرت و شدّتِ مناسب قرار بگیرند، شکسته شده و به خوشه‌های ریزتر تبدیل میشوند.

همچنین میدانِ مغناطیسی، بر روی املاح موجود در آب که به شکل یونی هستند، اثر گذاشته و آنها را از حالت یونی خارج کرده و به شکل مولکولی تبدیل می‌کند. این یونها عمدتاً از نوع بی‌کربنات‌های محلول هستند که از عوامل اصلیِ سختی آب هستند. بنابراین کریستال‌های یونی به کریستال‌های مولکولی تبدیل می‌شوند. مثلاً کمپلکس کلسیت که رسوبی سخت و پیچیده از خود بجا می‌گذارد، به کمپلکس آراگونیت که نرم و غیر چسبنده است، تبدیل می‌شود. مولکولهای تولید شده، به یکدیگر ملحق شده و پدیده دانه برفی(Snow ball)  اتفاق می‌افتد. این مولکولهای به هم چسبیده در آب به صورت شناور باقی می‌مانند و بدین سان نه تنها رسوب‌گذاری املاح متوقف میگردد، بلکه امکان حذف این املاحِ معلّقِ نسبتاً ساده نیز امکان‌پذیر خواهد گردید.

بنابراین بطور خلاصه: آب مغناطیسی، آبی است که خوشه های مولکولی آن شکسته شده، و ریزتر و نرم‌تر از آب معمولی است، و حلالیت و نفوذپذیریِ بیشتری دارد.

 

آب مغناطیسی و شوری خاک

در طی سالهای اخیر به دلیلِ شوری آب، و همچنین مصرف بی رویه آب و نهاده‌های کشاورزی (کود و سم)، کیفیت خاک در کشت محصولات کشاورزی و گلخانه­ای، روند نزولی داشته است. شوری خاک، یکی از معضلات کشاورزان و گلخانه­دارانِ سراسر کشور است. از بین بردن شوری خاک همیشه یک دغدغه برای کشاورزان و گلخانه­داران بوده است.

به کمک آبیاری مغناطیسی می‌توان به سادگی در طی یک یا چند دوره کشت، خاک گلخانه را اصلاح کرده، و بر عملکردِ محصول افزود. همانگونه که بیان شد، حلالیتِ آب پردازش شده مغناطیسی بیشتر از آبِ معمولی است. یعنی مواد را بهتر در خود حل می‌کند. در واقع آب مغناطیسی خواصی شبیه آب جوش دارد. همانگونه که مواد در آبِ جوش بهتر حل می‌شوند، در آبِ مغناطیسی هم مواد بهتر حل می‌شوند. مثلاً یک حبّه قند در آب جوش بهتر حل می‌شود، یا لکّه‌های چربی در آب جوش بهتر از آب معمولی حل می‌شوند، به همین دلیل سطوح کثیف و چرب، با آب جوش بهتر شسته میشوند. شبیه همین مطلب، در مورد آب مغناطیسی صادق است. یکی از مهمترین روشهای اصلاح خاک شور، آبشویی است. وقتی در آب پردازش شده حلالیتِ آب بالاتر برود، عملیاتِ آبشویی در زمین بهتر انجام می‌شود، و خاک بهتر شسته میشود. یعنی در هر مرتبه آبیاری با آبِ مغناطیسی، املاح موجود در خاک بهتر شسته شده و به اعماقِ پائین‌ترِ خاک نفوذ می‌کند. در واقع در هر آبیاری یک مقدار از شوریِ خاک پس زده میشود، و به این ترتیب آب مغناطیسی باعثِ کاهشِ شوری خاک میشود. استفاده از پکیج­های آب پردازش شده مغناطیسی، ساده­ترین راه برای مقابله با آب شور می­باشد، که علاوه بر اثرگذاری روی آب، برای  اصلاح خاک (بدون نیاز به مواد شیمیایی و مواد ضد شوری خاک) نیز مفید است.

 

آب مغناطیسی و شوری  آب

بسیاری از کشاورزان و گلخانه­داران در سراسر کشور، از مشکلات آبهای شور و لب شور شکایت دارند. با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این معضلات در آینده بیشتر خواهد شد، بنابراین ضروری است که کشاورزان و گلخانه داران برای مواجه با این چالشها آمادگی لازم را داشته باشند. با استفاده از آبهای شور در کشاورزی و گلخانه، املاح و نمکهای آب در خاک تجمع پیدا کرده، و مشکل شوری آب در نهایت تبدیل به مشکل شوری خاک خواهد شد. اگر خاک شور شود، سرمایه کشاورز یا گلخانه­دار در معرض تهدید جدّی قرار می­گیرد. کشاورزان و مخصوصاً گلخانه­داران، باید از هم اکنون به فکر آینده باشند. شوری خاک گلخانه، به دلیل استفاده بیش از حد کودهای شیمیایی در محیط کوچک گلخانه، یکی از شکایت های رایج گلخانه­داران است. در زمین­های شور، جذب آب و عناصر غذایی با مشکل مواجه میشود. در قسمت قبل، بطور مبسوط بیان شد که آب مغناطیسی چگونه باعث اصلاح خاکِ شور میشود. در واقع آب مغناطیسی، باعثِ کاهشِ مستقیمِ شوری آب نمیشود، ولی تاثیراتِ مخرّبِ شوری آب را کاهش میدهد، و باعث کاهش شوری خاک میشود. در واقع آب مغناطیسی به مرور زمان باعث شیرین شدن خاک گلخانه شده، و بنابراین ای سی EC مناسب خاک گلخانه را فراهم می­آورد.

 

نکته بسیار مهم این است که، تاثیرات مثبت آب مغناطیسی فقط محدود به آب شور نیست، بلکه برای گلخانه­های با آب شیرین  هم کاربرد دارد. در آب مغناطیسی، جذب عناصر غذایی توسط گیاه بالا رفته، و در نتیجه رشد محصولات به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. در واقع هم کیفیت و هم کمیت محصول بهتر خواهد شد.

 

برخی از مهمترین مزایای آب مغناطیسی در محیط گلخانه:

کاهش مصرف کود و سم: حلالیت آب مغناطیسی بیشتر از آب معمولی است، در نتیجه مواد در این آب بهتر حل می­شوند. در واقع، با استفاده از آب مغناطیسی، کود و سم و مواد غذایی در آب بهتر حل شده و جذب آن توسط گیاه افزایش می­یابد، در نتیجه با مصرف کود کمتری به نتیجه دلخواه می­رسیم. بنابراین امکان تولید ارگانیک فراهم میشود. ضمن اینکه با استفاده از آب مغناطیسی، خاکِ سفت و کلوخی که مانع رشد ریشه‌های گیاه بودند، به خاک نرم تبدیل شده و باعثِ ریشه‌زائی بهترِ گیاه می‌شود. به تبع آن، گیاه شاداب‌تر شده و مواد غذایی را بهتر در اختیار برگها قرار می‌دهد، که خود باعثِ افزایش فتوسنتز، کمیت، کیفیت و زود رسی محصول می‌شود. مطالعات نشان داده است که آبیاری مغناطیسی باعث میشود محتوای کلروفیل گیاه افزایش پیدا کند. یعنی رنگ سبز گیاه را تقویت می‌کند. کلروفیل برای انجام عمل فتوسنتز و تولید انرژی در گیاه ضروری است، و به گیاهان این امکان را می‌دهد که نور خورشید را به دام انداخته و انرژیِ آن را جذب کنند. در نتیجه، زودرسی و همرسی محصولات اتفاق می‌افتد.

حذف مشکل رسوب و گرفتگی در قطره چکان­ها و نوار تِیپ: با استفاده از پکیج آب مغناطیسی حلالیت آّب بالا رفته و خاصیت چسبندگی رسوبات گرفته میشود، لذا مشکل رسوب و گرفتگی قطره چکانها و همچنین نوارهای تِیپ برطرف میشود. رسوبات از قبل تشکیل شده، در آب حل شده و از مسیر خارج میشوند، و همچنین رسوبات جدید نیز تشکیل نمی­شوند، در نتیجه راندمان آبیاری بالاتر خواهد رفت. بخشی از هزینه­های گلخانه مربوط به تعویض نوار تِیپ در هر دوره از کشت است. با استفاده از آب مغناطیسی عمر نوار تیپ افزایش پیدا کرده و صرفه­جویی قابل توجهی در هزینه­ها ایجاد می­شود. در حال حاضر از آب مغناطیسی به صورتِ گسترده­ای برای حذف رسوبات در لوله­ها و تاسیسات صنعتی استفاده می­شود.

حل مشکل رسوب در پد  سلولزی گلخانه: با استفاده از پکیج آب مغناطیسی حلالیت آّب بالا رفته و خاصیت چسبندگی رسوبات گرفته میشود، لذا مشکل رسوب بر روی پد سلولزی در گلخانه به شکل موثری حل میشود. با قرار دادن دستگاه مغناطیسی در مسیرِ آبِ در گردش، آب دیونیزه و پاستوریزه شده، بطوریکه املاح سفید رنگ کلسیتی، و یا بیوفیلم بر روی پد سلولزی تشکیل نمی­شود، و خوردگی ناشی از آنها به شدت کاهش می­یابد. در نتیجه عمر تجهیزات افزایش یافته، و نرخ استهلاکِ تجهیزات و هدر رفتِ انرژی کاهش می­یابد. پد سلولزی در گلخانه و مرغداری به عنوان یک نوع سرمایش تبخیری عمل میکند، ولی شدت رسوب­گذاری هزینه­های زیادی را به کابران تحمیل میکند. با پیشگیری از ایجاد رسوب در پد سلولزی صرفه­جویی قابل توجهی در هزینه­ها ایجاد میشود.

رشد بهتر ریشه گیاه: در آب معمولی، آب بصورتِ عمودی در خاک نفوذ می‌کند، در صورتی که نفوذِ آب مغناطیسی در خاک، در جهاتِ مختلف صورت می‌گیرد. وقتی در آبِ مغناطیسی، آب در جهاتِ مختلف نفوذ می‌کند، پیاز رطوبتی بزرگتر شده، و در نتیجه ریشه‌زائیِ گیاه بهتر انجام می‌شود، و آب و مواد غذایی بهتر در دسترس ریشه‌ی گیاه قرار می‌گیرد. زمانی که گیاه با آبِ معمولی (که سختیِ آن بالاست) آبیاری شود، لایه‌ای سفید و سخت از بی‌کربناتِ کلسیم و کربنات‌ها روی سطحِ خاک تشکیل می‌شود. بخشی از این بی‌کربنات‌های کلسیم توسط آب شسته شده و در خاک نفوذ می‌کنند و سپس روی ریشه‌ی گیاه نشست می‌کنند، در نتیجه گیاه مجبور است برای ادامه‌ی زندگی خود ریشه‌های اضافی تولید کند. این موضوع، روندِ رشدِ طبیعی گیاه را به خاطر صرفِ انرژیِ اضافی مختل می‌کند. امّا در آب مغناطیسی، به دلیل افزایشِ مولکولهای آب در واحد حجم، بر حلالیتِ آب افزوده شده و در نتیجه تواناییِ آب برای جذبِ عناصر غذایی افزایش می­یابد.

افزایش مقاومت گیاه در برابر شوری: شوریِ آب و خاک، در فرآیند جذب عناصر غذایی اختلال ایجاد می‌کنند، ولی با آب مغناطیسی جذب عناصر غذایی بالاتر رفته، و از این طریق بر مشکلات شوری (شوری آب و شوری خاک) غلبه می‌کنیم.

افزایش مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماری­ها: با استفاده از پکیج­های مغناطیسی، آب پاستوریزه می‌شود و آفات و بیماریها نسبت به آب معمولی بسیار کمتر می‌شود. در واقع، مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها افزایش یافته و آفات کشاورزی کنترل می‌شود.

 

پس بطور خلاصه، آبیاری مغناطیسی باعث کاهش مصرف آب، کاهش شوری خاک، و افزایش مقاومت گیاه شده، و در نهایت با استفاده از آب مغناطیسی در کشاورزی، شاهد افزایش عملکرد گیاه و افزایش تناژ برداشت هستیم.

 

جمع­بندی:

در این مقاله، کاهش شوری آب گلخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر استفاده از آب شیرین کن برای تصفیه آب گلخانه، در این مقاله برای اصلاح و رفع شوری آب، یک روش نسبتاً جدید، یعنی استفاده از آب مغناطیسی معرفی شد که نسبت به روش اسمز معکوس (آب شیرین کن) هزینه کمتر و کارایی بالاتری دارد. برای کاهش شوری آب، و به عبارت دیگر اصلاح آب شور، لازم است که علاوه بر شناخت نوع و میزان شوری آب، از روش‌ مناسب و درست استفاده کرد. پیشنهاد ما روش آبیاری مغناطیسی است.

با استفاده از دستگاه مغناطیسی، علاوه بر اصلاح شوری آب و اصلاح شوری خاک، راندمان برداشت محصولات گلخانه بیشتر شده و برای گلخانه­داران افزایش سوددهی را رقم خواهد زد. نصب پکیج آب مغناطیسی در گلخانه، هزینه­های جاری گلخانه­داران را بصورت محسوسی پایین آورده، و ریسک تولیدات محصولات کشاورزی و گلخانه­ای را کاهش می‌دهد.

بسیاری از کشاورزان و گلخانه دارانی که مشکل شوری آب و خاک دارند از مواد کاهش دهنده شوری استفاده میکنند، که با استفاده از دستگاه آب پردازش شده مغناطیسی، استفاده از این مواد به حداقل خود خواهد رسید، یا به کلی حذف خواهد شد.

مجدداً تاکید میشود که در سیستم کاهش تاثیرات منفی شوری آب توسط سامانه آبیاری مغناطیسی، تفاوتی ندارد که آب شور باشد یا شیرین. تحت هر شرایطی، وقتی آب مغناطیس میشود، شاهد افزایش عملکرد محصولات نسبت به شرایط قبلی هستیم.

 

شرکت آتیه انرژی تلاش سالهاست که با دانش فنی بالا و استفاده از کادر مجرب، در زمینه تولید دستگاه­های مغناطیسی فعال است. برای آشنایی بیشتر با تاثیرات آب مغناطیسی، با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل فرمایید.

ضمناً دستگاه­های تولیدی این شرکت، در اکثر نقاط کشور، و بر روی محصولات مختلف به طور موفقیت­آمیزی مورد استفاده قرار گرفته است. از برخی از کشاورزان و گلخانه­داران که دستگاه­های مغناطیسی این شرکت را استفاده کرده­اند، مستنداتی تهیه شده است، که برای آشنایی بیشتر با این سیستم، می­توانید این فیلمها و مستندات را که در ادامه می­آیند، مشاهده بفرمایید:

به مستندهایی که در زمینه تاثیرات آب مغناطیسی در کشاورزی تهیه شده است توجه بفرمایید .

نام مستند اول : تاثیر دستگاه آب پردازش  مغناطیسی در گلخانه فلفل دلمه ای 

 

نام مستند دوم : اثر دستگاه آبیاری مغناطیسی در گلخانه خیار :

 

نام مستند سوم : آبیاری مغناطیسی چسیت ؟

محصولاتی که ارزیابی شده است عبارت است از : پسته ،یونجه ،طالبی و خرما

 

مستند چهارم: تاثیر آب مغناطیسی در بالارفتن عملکرد گوجه فرنگی

 

مستند پنجم : تاثیر آب مغناطیسی در  افزایش کیفیت نخیلات خرما

در این مستند به شهرستان وحدتیه رفته ایم -ایشان با ای سی 12 هزار نخل های خرما رو آبیاری میکردند که شاهد مشکلاتی بودند اعم از ریز بودن خرما و پایین بودن کیفیت خرما

ولی بعد از نصب پکیج آب مغناطیسی شرایطشان خیلی بهتر شده است

 

مستند ششم ” اثر دستگاه آب پردازش شده را در محصول توت فرنگی مورد ارزیابی قرار داده ایم

 

تلفن مشاوره و فروش:02188420878

لطفا وارد پیج اینستاگرام شرکت شوید ، ما رو فالو کنید و استوری های هر روزه ما رامشاهده بفرمایید.لینک پیج اینستاگرام 👇👇👇

http://www.instagram.com/atie_energ

کلمات کلیدی: تصفیه آب گلخانه، دستگاه تصفیه آب گلخانه، آب شیرین کن گلخانه، مزایای تصفیه آب گلخانه، اصلاح شوری آب،EC  مناسب آب گلخانه، ساده‌ترین راه تصفیه آب شور، چگونه EC آب را کاهش دهیم، رفع شوری آب چاه، چگونه آب شور چاه را شیرین کنیم، دستگاه رفع شوری آب کشاورزی، میزان شوری آب چاه، رفع شوری آب کشاورزی، حد مجاز شوری آب کشاورزی، محصولات سازگار با آب تلخ، آب تلخ برای کشاورزی، کاهش سختی آب کشاورزی، افزایش تناژ محصولات کشاورزی، بهترین کود برای افزایش تناژ، عوامل موثر در افزایش برداشت محصول، آب چاه شور است یا شیرین، چگونه آب شور کشاورزی را شیرین کنیم. ساده ترین راه تصفیه آب شور.

4/5 - (1 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا