اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

کاربرد ممبران اسمز معکوس در تصفیه آب

اسمز معکوس در تصفیه آب چگونه کار می کند؟

در شکل بالا شمای یک کاربرد ممبران اسمز معکوس توضیح داده شده است. یک ممبران با پوسته نیمه تراوا میان دو قسمت قرار می‌گیرد. نیمه تراوا به این صورت است که ممبران برای بعضی تروآ و برای برخی دیگر غیر تروآ است. تصور کنید که ممبران برای آب تراوا و برای نمک غیر تراوا باشد.

لاجرم هنگامی که محلول نمک در یک سو و آب خالص در طرف دیگر قرار می‌گیرد. ممبران به آب فرصت می‌دهد که به سمت دیگر ترشح پیدا کند. اما نمک قابلیت گذر از ممبران به منظور تصفیه آب را ندارد.

به عنوان یک اصل طبیعی، سیستم اسمز معکوس تلاش می‌کند به فرم تعادلی برسد. از همین رو غلظت‌های هر دو طرف ممبران برابر خواهد شد. گذر از میان قسمت مرتبط با آب خالص به سمتی که نمک وجو دارد، تنها راه وصول به این بالانس است.

همزمان با قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی از شرکت آتیه انرژی تلاش. می توانید از مشاوره رایگان این شرکت در زمینه بهره برداری صحیح از دستگاه آب شیرین کن و همچنین رفع عیوب احتمالی و دیگر مسائل و مشکلات دستگاه های تصفیه آب صنعتی بهره مند بشوید. شرکت آتیه انرژی تلاش از سال ۱۳۷۹ در زمینه تولید و نصب سیستم هایآب شیرین کن صنعتی در کشور فعالیت می کند.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی ممبران تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

شکل شمای اسمز معکوس حاکی از آن است که اسمز معکوس توانایی بالا رفتن ارتفاع محلول نمکی را دارد. این ارتفاع تا اندازه ایبالا می‌رود که فشار ستون آب (محلول نمک) به قدری افزایش یابد که نیروی ستون آب، جریان را متوقف سازد. نقطه تعادل در ارتفاع ستون آب، فشار آب بر روی ممبران است که فشار اسمزی نامگذاری شده است.

به منظور جریان آب عبوری اگر نیرویی بر روی ستون آب لحاظ شود از بین ممبران، می‌تواند معکوس گردد. این اصل، را اصل اسمز معکوس نام گذاری کرده‌اند. این مورد را مد نظر داشته باشید که تا هنگامی که جریان معکوس تولید شده ممبران نمک را از خود گذر ندهد، همان آب خالصی است که از محلول نمکی جدا شده است.

نظر به این که هدایت الکتریکی آب‌های کشاورزی به شدت بالا رفته است, لذا بهترین و اقتصادی‌ترین روش برای تصفیه آب کشاورزی استفاده از روش اسمز معکوس است.

بهترین راهکار برای صنایع نیازمند به آب سبک و نرم

همچنین صنایعی که نیاز به آب سبک و نرم دارند نیز بهترین راهکار برای تصفیه آب را استفاده از روش اسمز معکوس می‌دانند. در روش اسمز معکوس کار اصلی را ممبران انجام می‌دهد. لذا باید تلاشمان را انجام دهیم که کمترین رسوب روی سطح ممبران ایجاد شود. به همین دلیل مواردی را که می‌تواند باعث ایجاد راندمان منفی در ممبران شود را باید مد نظر قرار داد. من جمله تنظیم مناسب آب تولید و پساب بر اساس آنالیز آب و همچنین تنظیم فشار های پشت ممبران می‌باشد.

یک سری از عوامل پیشگیری از ایجاد مشکل برای ممبران قبل از بهره برداری است که مربوط به طراحی مناسب و آنالیز کامل آب و یکسری از احتیاط‌ها را باید بعد از نصب دستگاه مد نظر قرار داد. مسائلی مانند استفاده از مواد شست و شوی مرغوب و با کیفیت و همچنین سرویس و نگهداری مناسب من جمله تعویض فیلتر کارتریج و استفاده از آنتی اسکالانت خوب، بک واش به موقع فیلتر شنی و کربنی.

به منظور اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های آنتی اسکالانت آتیه انرژی، بر روی دستگاه آنتی اسکالانت کلیک کنید.

لازم به ذکر است با توجه به این که قطعاتی که در دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده می‌شوند عمدتاً برقی هستند بهتر است موقع انتخاب ظرفیت دستگاه مسائل استراحت دستگاه را هم مد نظر گرفت. ما اگر روزانه ۲۰ متر مکعب در شبانه روز آب تصفیه شده احتیاج داشته باشیم حداقل دستگاه باید ۸ ساعت استراحت بکند تا مشکلی برای دستگاه به وجود نیاید. چون خراب شدن هر یک از قطعات منجر به توقف کار شما و دستگاه می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسهای شرکت تماس بگیرید.

02188420878

4/5 - (1 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا